KPI’s i OKR’s del retail: gestiona’ls amb excel (2ª edició)

Objectius
Mesurar amb excel l’activitat del negoci per millorar els resultats
Moure’s per sensacions per valorar si el nostre negoci de retail funciona o no és una pràctica que hem d’erradicar. Preguntes com: Entren suficients persones en el meu comerç? Totes les persones que entren, compren?... o, tinc els productes que els meus clients realment busquen?, Estan satisfets els nostres clients amb la nostra atenció? No poden tenir respostes mediatitzades per la nostra percepció. Han de tenir respostes basades en dades objectives que ens permetin prendre les decisions correctes.
Mesurar l’activitat del nostre negoci de retail per així poder controlar les seves necessitats, definir l’estratègia més eficaç i dissenyar un pla d’acció, és el factor clau per l’èxit comercial. En aquest sentit, els KPI’s (key Performance Indicators) i els OKR’s (Objectives and Key Results), ens seran molt útils per mesurar de forma objectiva l’activitat i per després poder posar en marxa els processos corresponents.
I per poder organitzar les dades i obtenir les conclusions que ens ajudin a millorar la gestió del nostre negoci, l’excel és una de les eines més accessible i útil, especialment si no volem fer d’entrada una inversió econòmica important per obtenir un CRM.
Aquest programa, fruit de l’experiència acumulada per ESCODI en la formació en l’àmbit de la gestió de les empreses de comerç, et formarà per definir quins són els KPI’s i els OKR’s que més s’adapten al teu negoci i com utilitzar l’excel per tractar la informació que obtinguis. I ho farem de forma pràctica i 100% aplicables al retail.
Aquest curs permet adquirir més seguretat en l’obtenció i gestió de dades per a millorar la rendibilitat del negoci de comerç
Competències a assolir
- Trobar resposta a preguntes: Com puc millorar les vendes? Quin problema tinc? Com el puc solucionar?
- Aprendre a treballar els principals indicadors (KPI) que ens ajudin a monitorar què passa en el punt de venda.
- Recórrer als indicadors per buscar solucions, possibilitats per a reenfocar el negoci, i prevenir i anticipar situacions.
- Saber com treballar els KPI’s amb les persones
- Optimitzar la gestió del negoci comercial amb un programa informàtic d’ús comú que no requereixi una inversió extra, com és l’Excel, obtenint així el màxim partit dels fulls de càlcul per tal de ser més productiu i eficient.
- Familiaritzar-se amb les funcions pràctiques d’aquesta eina per ser més eficaços i eficients, sent més productius i autònoms en la gestió.
- Donar forma i significat a la informació extreta de diferents programes de gestió, de forma més visual i de fàcil ús, operant amb dades (ex. períodes de vendes) i textos (descripció d’articles)
- Guanyar precisió i productivitat en la realització de llistats de vendes amb les múltiples perspectives d’anàlisi que ofereixen les taules dinàmiques.
Metodologia
La metodologia de les classes és molt activa, learning by doing, i orientada a donar eines que permetin als participants a afrontar adequadament els reptes i responsabilitats del seu treball diari. L’enfocament dels diversos temes tindrà en compte la realitat dels participants i les situacions viscudes.
Els alumnes de la 1ª edició opinen
Amb una valoración de 8 punts sobre 10, el 100% dels participants recomana aquest programa a altres professionals del sector del retail
“Temes molt enfocats al negoci i al sector del retail i que a més a més, hem de tenir molt clars.”
“A més de créixer professionalment, m’he replantejat temes en el meu dia a dia.”
“Hem après una altra manera de tractar les dades, molt més ágil que la que teníem”.
Titulació
Diploma ESCODI, l‘Escola Universitària de Comerç, per la totalitat del programa. Per a l’obtenció d’aquest diploma, és necessari realitzar el programa complet i assistir com a mínim a un 80% de les sessions.
FAQs
[/vc_column_text]A qui va dirigit
- El programa està adreçat a totes aquelles persones propietàries d’establiments comercials, responsables de retail, directors o supervisors de punts de venda, emprenedors interessats a obrir un comerç i qualsevol professional del comerç que vulgui descobrir o millorar la seva capacitat de treball en les seves tasques habituals amb Excel.
Professorat
- Fran Arteaga: Formació en Enginyeria Tècnica Industrial. Coach ACSTH per la ICF. Assessor d’empreses de retail especialitzat en gestió i lideratge, i principalment en la implicació dels equips en la consecució d’objectius.
Dates clau
12 d’abril
Durada
36 hores. S’estructura en un total de 18 sessions online de 2h cada sessió. Es realitzaran dues sessions setmanals, els dilluns i dimecres, en horari de 13 a 15 hores.
Inscriu-te
Programa
El programa té per objectiu aprendre a mesurar els KPI's i OKR's del teu negoci de retail, amb un simple programa d'excel, per poder controlar les necessitats, definir una estratègia i elaborar un pla d'acció que millori els resultat econòmics del mateix.
Mòdul 1
Millorant el rendiment del negoci de retail a través de KPI’s i OKR’s
Mòdul 2
Implementa els KPI’s i OKR’s amb Excel